درمان خانگی رگ های عنکبوتی

رگ های عنکبوتی، محصول جانبی روند پیری هستند، اما محدود به بزرگسالان نمی شوند. این رگ های آبی و قرمز قابل مشاهده می توانند در هر دوره ای از زندگی ظاهر شوند و وقتی در نواحی آشکار بدن مانند: پایین پاها و صوررت رخ می دهند، باعث خجالت افراد می شوند. اگر از پنهان کردن رگ های عنکبوتی خود خسته شده اید، شاید زمانش رسیده که با آنها خداحافظی کنید. زمانی که صحبت از حذف رگ های مزاحم می شود، چه انتخاب هایی پیش رو دارید؟ آیا درمان های خانگی، یک روش قابل اطمینان هستند؟

چرا رگ های عنکبوتی ایجاد می شوند؟

برای تعیین بهترین راه برای درمان رگ های عنکبوتی، در درجه اول باید علت تشکیل آنها را بدانید. رگ های عنبکوتی معمولاً به صورت شبکه ای تشکیل می شوند که ممکن است شبیه به تارعنکبوت یا الگوی ستاره انفجاری باشند. این رگ ها ممکن است قرمز یا آبی باشند و برخی از آنها می توانند کاملاً  بزرگ شوند. شایع ترین نواحی برای تشکیل رگ های عنکبوتی روی پاها، به ویژه پشت زانوها و صورت می باشد. گرچه، این رگ های قابل مشاهده می توانند تقریباً در هر جایی از بدن ظاهر شوند. علل رگ های عنکبوتی متفاوت اند و ممکن است شامل موارد زیر شوند:

خطر اولیه برای رگ های عنکبوتی، ژنتیک می باشد، یعنی اگر یکی از والدین شما یا هردوی آنها رگ عنکبوتی دارند، شما نیز بیشتر مستعد تشکیل آنها هستید. دیگر عواملی که می توانند احتمال تشکیل این رگ های شبکه ای را افزایش دهند شامل چاقی، سبک زندگی ساکن یا دوره های طولانی سرپا ماندن در روز می شوند.

روش های طبیعی برای درمان رگ های عنکبوتی

درمان های طبیعی اغلب اولین انتخاب برای افراد مبتلا به رگ های عنکبوتی هستند که نمی خواهند برای از بین بردن رگ های خود به درمان های پزشکی متوسل شوند. روش های طبیعی جذاب هستند زیرا به تجویز یا درمان توسط پزشک نیازی ندارند. بسیاری از این راه حل ها همیشه در دسترس هستند. برخی از معروف ترین درمان های رگ های عنکبوتی عبارتند از:

سرکه سیب

سرکه سیب برای رفع محدوده وسیعی از مشکلات و نگرانی ها از جمله رگ های عنکبوتی تبلیغ می شود. این ماده برای بهبود جریان خون و گردش خون سالم و در نتیجه کاهش تشکیل رگ های عنکبوتی و واریسی شناخته می شود. اکثر توصیه ها شامل استعمال مستقیم سرکه سیب روی پوست می شوند. در برخی از موارد، به مصرف کنندگان توصیه می شود یک تکه پارچه را به سرکه سیب آغشته کنند و سپس آن را دور ناحیه ی رگ های عنکبوتی به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه بپیچند.

رژیم غذایی

به نظر می رسد خوردن غذاهایی که التهاب را کاهش می دهند و به گردش خون سالم کمک می کنند، رگ های عنکبوتی را کاهش می دهد. به طور ویژه رگ های عنکبوتی به استعمال خارجی فندق جادوگر و نیز دوزهای خوراکی جینکوبیلوبا، زغال اخته و شاه بلوط هندی به خوبی پاسخ می دهند. مکمل های دیگری که معمولاً برای رگ های عنکبوتی توصیه می شوند شامل سیر، زردچوبه و فلفل هندی می شوند. اگر رگ های شما در اواخر روز موجب بروز علائمی همچون سنگینی یا درد در پاها می شوند، گیاه کوله خاس می تواند انتخاب خوبی باشد.

روغن های ضروری

روغن های ضروری، راه حل طبیعی دیگری برای محدوده ی وسیعی از مشکلات سلامتی هستند. وقتی می خواهید رگ های عنکبوتی خود را در نطفه خفه کنید، بهترین روغن هایی که باید در دسترس داشته باشید شامل موارد زیر می شوند:

  • روغن درخت چای
  • روغن گل شمعدانی
  • روغن سرو
  • روغن علف لیمو
  • روغن اسطوخودوس

آیا درمان های طبیعی انتخاب مناسبی هستند؟

درمان های طبیعی اغلب اولین گرینه در درمان هر شرایطی از جمله رگ های عنکبوتی هستند. این محصولات معمولاً به آسانی در دسترس هستند، نیازی به تجویز دارو ندارند و به طور کلی گران قیمت نیستند. این راه حل ها به دلیل طبیعی بودن خود اغلب اوقات روش سالم تری نیز محسوب می شوند. گرچه، محصولات طبیعی همیشه به اندازه ای که تصور می کنید ایمن نیستند. شما در جلسه مشاوره می توانید در مورد روش های درمانی تأیید شده و تأیید نشده صحبت کنید تا تفاوت آنها را بدانید و انتخاب درست را انجام دهید. برخی از مکمل ها نیز می توانند عوارض جانبی داشته باشند یا با داروهای دیگر تداخل ایجاد کنند. همیشه بهتر است قبل از مصرف هرگونه مکمل گیاهی با پزشک خود صحبت کنید. با اینکه مواد گیاهی می توانند گردش خون شما را بهبود بخشند و خطر رگ های عنکبوتی را کاهش دهند، اما در حذف رگ های قابل مشاهده ای که از قبل ظاهر شده اند، مؤثر نیستند. برخی از این درمان ها می توانند برای مدت کوتاهی ظاهر رگ های عنکبوتی را کمرنگ کنند، اما از آنجا که منبع مشکل را درمان نمی کنند، تأثیرات آنها طولانی مدت نخواهد بود.

زمانی که درمان های طبیعی عمل نمی کنند چه کاری باید انجام داد؟

اگر درمان های طبیعی را برای رگ های عنکبوتی امتحان کرده اید و اثری نداشته اند، یک راه حل دیگر وجود دارد. اسکلروتراپی، یک رویکرد کم تهاجمی است که می توان آن را در مطب پزشک و بدون نیاز به برش یا بی حسی انجام داد. در عوض، یک محلول استریل به رگهای درگیر تزریق می شود و باعث بسته شدن و فروپاشی رگ های عنکبوتی می شود. سپس این رگ ها به مرور زمان دوباره جذب بدن می شوند و دیگر روی سطح پوست قابل مشاهده نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *