تجهیزات مدرن

تجهیزات مدرن

در حال حاضر میزان مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری‌های قلبی با استفاده از تجهیزات مدرن پزشکی بسیار کاهش یافته است…
پزشکان و دانشمندان نیز برای کاهش استرس و هراس بیماران در طول سالیان دراز تلاش می‌کنند تا اقداماتی را جایگزین کنند که برای بیماران راحت‌تر و مقبول‌تر باشد.
کلینیک قلب نور دارای مجهزترین دستگاه های غیرتهاجمی تشخیص بیماری های قلب و عروق می باشد.

 

آزمایش‌های غیر تهاجمی برای بیماری های قلبی

پس از اتمام یک معاینه فیزیکی و آزمایش خون، پزشک شما احتمالا آزمایش‌های غیر تهاجمی دیگری را انجام می‌دهد. غیر تهاجمی به این معنی است که تست‌ها شامل ابزارهایی نیستند که پوست را بشکافد یا به بدن وارد شود. آزمایش‌های غیر تهاجمی زیادی برای کمک به بررسی و تشخیص بیماری های قلبی وجود دارد.

الکتروکاردیوگرام

الکتروکاردیوگرام (EKG یا ECG) یک آزمایش کوتاه مدت است که فعالیت الکتریکی را در قلب نشان می‌دهد. این فعالیت روی یک نوار کاغذ ثبت می‌شود. پزشک ممکن است از این آزمایش را برای بررسی ضربان قلب نامنظم یا آسیب قلبی استفاده کند.

اکوکاردیوگرام

اکوکاردیوگرام یک سونوگرافی از قلب (با استفاده از امواج صوتی برای ایجاد یک تصویر از قلب) شما است. پزشک ممکن است از آن برای ارزیابی دریچه‌های قلب و عضلات آن استفاده کند.

تشخیص بیماری های قلبی

تست ورزش

برای تشخیص مشکلات و بیماری‌های قلب، احتمالا نیاز به بررسی عملکرد قلب در حالت فعال بودن و فعالیت شدید داشته باشید. در طول آزمایش ورزش یا استرس ممکن است از شما بخواهند روی دوچرخه ثابت قرار بگیرید یا چند دقیقه روی یک تردمیل راه بروید. مسئول آزمایش وقتی که ضربان قلب افزایش می‌یابد، واکنش بدن به استرس را کنترل و نظارت می‌کند.

سونوگرافی کاروتید

اسکن دوطرفه کاروتید با استفاده از امواج صوتی برای ایجاد تصاویر شریان‌های کاروتید در هر دو طرف گردن انجام می‌گیرد. این آزمایش به دکتر اجازه می‌دهد تا میزان رسوب پلاک در شریان‌ها را بررسی و خطر ابتلا به سکته مغزی را بررسی کند.

مانیتور هولتر

اگر  نیاز به مراقبت و بررسی عملکرد قلب، در مدت 24-48 ساعت داشته باشید، پزشک از شما می‌خواهد که از دستگاهی نظیر مانیتور Holter استفاده کنید. این دستگاه کوچک مانند یک الکتروکاردیوگرام، مداوم کار می‌کند. پزشک می‌تواند از نتایج آن برای بررسی ناراحتی‌های قلب مانند آریتمی یا ضربان قلب نامنظم ناشناخته، استفاده کند.

اشعه ایکس قفسه سینه

اشعه ایکس قفسه سینه به پزشک شما کمک می‌کند که علت ضعف تنفس یا درد قفسه سینه را تعیین کند.

 اسکن هسته ای

سی تی اسکن با استفاده از چندین تصویر اشعه ایکس برای ایجاد یک تصویر مقطعی از قلب شما استفاده می‌شود. پزشک شما ممکن است انواع مختلفی از CT اسکن را برای تشخیص بیماری های قلبی استفاده کند. به عنوان مثال، آنها ممکن است اسکن کربن غربالگری کلسیم را برای بررسی رسوبات کلسیم در شریان‌های عروق کرونری استفاده کنند.تشخیص بیماری های قلبی

.